Tredje sæson af ’Den som dræber – Fanget af mørket’ har premiere 8. januar på Viaplay. Se den officielle trailer her.

3 januar 2023

Mørket hjemsøger igen Louise Bergstein, da hun atter er tilbage hos politiet for at hjælpe med at opklare en række forfærdelige forbrydelser.

Som i de to tidligere sæsoner af 'Den som dræber – Fanget af mørket' kommer vi igen tæt på nogle grusomme forbrydelser. Allerede i første afsnit er der brug for den erfarne profiler Louise Bergstein, som spilles af Natalie Madueño , da et midaldrende par bliver fundet brutalt myrdet foran deres hjem. Herefter går den dramatiske jagt på morderen i gang. Simon Sears spiller den garvede efterforskningsleder Frederik Havgaard, som sammen med Louise skal forsøge at finde sandheden bag en række brutale drab.

I tredje sæson kommer vi tættere på Louise, som kæmper med traumerne fra hendes seneste drabssag. Vi ser også, hvordan en person fra hendes fortid pludselig kommer og vender op og ned på hendes liv.

- Vi kommer til at se en ny side af Louise, som vi ikke har sat før. En mere sårbar side. Louise har udviklet PTSD efter hendes seneste drabssag og kæmper derfor med angst, men også med at acceptere sig selv og hendes fejl. Hun får en ny kollega, som udfordrer hende på flere planer, og samtidig genoptager hendes far kontakten til hende efter mange år. Så jeg synes, vi kommer tæt på Louise på en måde, som vi ikke har sat før, og det synes jeg er virkelig spændende, udtaler Natalie Madueño.

'Den som dræber – Fanget af mørket' sæson 3 følger op på sæson 1, der havde premiere på Viaplay i foråret 2019 og sæson 2, der havde premiere i foråret 2021. Se traileren her .

På rollelisten ses flere etablerede danske navne. Natalie Madueño ('Bedrag', 'The Rain'), Simon Sears ('Herrens Veje', 'Riget', 'Shorta'.), Alex Høgh ('Vikings', The Viking – Narkokongens fald'), Clara Rosager (' The Rain', '2 Døgn'), Jacob Lohmann ('Norskov', 'Bedrag'), Jesper Lohmann ('Forbrydelsen', 'Mercur', 'Fredløs'), Thomas Hwan ('Bedrag', 'Kastanjemanden').

Ina Bruhn ('Dicte', Okkuperet') er hovedforfatter bag 'Den som dræber – Fanget af mørket' 3, og Mads Kamp Thulstrup er konceptuerende instruktør ('Bedrag', 'Og det var Danmark'). Serien er produceret af Miso Film med producer Peter Bose , Jonas Allen og Caroline Schlüter . Executive Producer hos Viaplay Group er Dorte Fuglsang .

Tredje sæson af 'Den som dræber – Fanget af mørket' har premiere den 8. januar på Viaplay. De to første afsnit udkommer den 8. januar, derefter udkommer der ét afsnit om ugen. Der er 8 afsnit i alt. Serien er produceret til Viaplay Group af det danske produktionsselskab Miso Film.

Viaplay Group AB (publ) er den internationale underholdningsudbyder. Vores streamingtjeneste Viaplay er tilgængelig direkte til forbrugeren i alle nordiske og baltiske lande, Polen, Holland og Storbritannien, og vi ekspanderer hurtigt ved at lancere i USA og Canada i 2023. Hver dag nye millioner af kunde vores unikke underholdning, inklusive anmelderroste Viaplay Originals og et uovertruffent udvalg af premium live-sportsgrene. Derudover gør vi vores innovative indholdskoncept, Viaplay Select og overbevisende historiefortælling tilgængelig for partnere over hele verden. Fra streaming til tv-kanaler, radiostationer og produktionsselskaber er vores formål at fortælle historier, røre mennesker og udvide perspektiver. Viaplay Group er noteret på Nasdaq Stockholm ('VPLAY B').

Jeanet Bay Rosenkjær

PR Project Manager, Viaplay Danmark