Viaplay henter stærk profil tilbage til reklamesalg

Jakob Frimann Sørensen bliver ny chef for Viaplays danske reklamesalgsforretning. Efter en kort periode i selskabets internationale organisation vender han nu tilbage til den afdeling, som i store dele af hans 23-årige karriere hos Viaplay har været hans faste hjemmebane. Samtidig forfremmes Sørensen til Senior Vice President (SVP) og overtager lederskabet i en ny organisationsstruktur for reklamesalget. Han forlader dermed rollen som Vice President (VP) for Business Development.
Jakob Frimann Sørensen har gennem hele sin 23 år lange karriere hos Viaplay leveret stærke resultater som henholdsvis Head of Ad Sales i Danmark, Nordic Head of Sport, og senest VP i Business Development. Nu skal den erfarne profil, der i dén grad kender hele virksomheden særdeles godt - og som i sine forskellige roller altid har været garant for innovative og kommercielt værdifulde løsninger - stå i spidsen for reklamesalget. Sørensen tiltræder med øjeblikkelig virkning.
Lars Bo Jeppesen, EVP og CEO for Viaplay Danmark, udtaler:
"Jeg er meget glad for, at Jakob har sagt ja til rollen. Jakob formår at kombinere kreativitet og idérigdom med en skarp kommerciel sans. Han realiserer sine idéer og skaber målbare resultater. Med hans store forståelse for produktet samt et solidt netværk i branchen, er han det oplagte valg til at lede reklamesalget. Vi har store ambitioner og skal holde momentum i et marked, der udvikler sig hastigt – og Jakob er den helt rette til at sikre, at vi fastholder og udbygger vores position."
Jakob Frimann Sørensen, SVP for Ad Sales, siger selv:
"Viaplay er en fantastisk arbejdsplads med unikke produkter og attraktive platforme, som vi kan tilbyde vores partnere. Det er en branche i rivende udvikling, og det tiltaler mig enormt. Fremdrift og innovation ligger i vores DNA, og jeg glæder mig til at bidrage med konkrete resultater i et omskifteligt annoncemarked. Vi skal være kreative, agile og endnu skarpere til at kommercialisere vores stærke indhold – både digitalt og på tværs af vores øvrige platforme. Det er blot starten på en spændende rejse, som jeg ser meget frem til."
Erfaren overlevering sikrer kontinuitet
Som tidligere annonceret fratræder Lars Mossing, Senior Vice President for FTV DK & Nordic Ad Operations, sin stilling med udgangen af juli 2025. Indtil da vil han sikre en grundig og stabil overlevering til Jakob Sørensen.
Lars Mossing udtaler:
“Med sit indgående kendskab til både Viaplay og branchen som helhed, er Jakob det helt naturlige valg. Sørensen er klar til at levere resultater fra dag ét, så vores udvikling og vækst i markedet kan fortsætte. Derudover er han en enormt vellidt kollega i Viaplay, som jeg ser frem til at arbejde med de næste måneder.”
Styrket fokus på digitalt reklamesalg
Samtidig styrkes organisationen yderligere med tilføjelsen af Søren Nielsen, der pr. 1. juni tiltræder som VP Digital Ad Sales. Han får ansvaret for at drive den digitale vækstrejse på reklamesalgsområdet.
Søren Nielsen har solid erfaring fra både tech- og reklamebranchen, bl.a. fra arbejde for Google og YouTube samt en række førende bureauer. I sin nye rolle hos Viaplay skal han sikre fortsat innovation og kommerciel udvikling af det digitale annonceunivers.
Når Nielsen tiltræder sin nye rolle som VP Digital Ad Sales, vil han referere til Jakob Frimann Sørensen, der fra dags dato overtager ledelsen af Viaplays reklamesalgsorganisation.