Skip to main content

Viaplay lancerer ’Film og Serier med reklamer’

18 juni 2024

Der er godt nyt til film- og serieglade danskere, der ønsker at spare penge på deres favoritunderholdning. Fra den 18. juni lancerer Viaplay Group nemlig ’Viaplay Film & Serier med reklamer’ til kun 99 kr. om måneden. Den nye pakke indeholder alle de populære lokale og internationale titler, som forbrugerne kender fra ’Viaplay Film & Serier’, men til en markant lavere pris. ’Viaplay Film & Serier med reklamer’ introduceres med et ekstraordinært godt tilbud på kun 49 kr. for de første to måneder, og kunder kan altså i denne periode vælge at streame alt indhold til halv pris. 

Et strålende tilbud 

De danske seere kan se frem til en fantastisk sommer når Viaplays nye "Hybrid Video On-Demand" (HVOD) format i dag rammer markedet. Med pakken kan kunder nemlig få adgang til det samme fantastiske indhold de allerede kender fra Viaplay, men til en markant lavere pris. ’Viaplay Film & Serier med reklamer’ giver således adgang til ikoniske og populære programmer som "Paradise Hotel", "Robinson Ekspeditionen", "Masterchef", ”Langt fra Bryggen”, spændende dokumentarer og topklasse fiktions film og serier. Viaplay har også partnerskaber med store Hollywood-studier, hvilket sikrer nyt indhold hver dag og et bredt udvalg af nye premierer samt klassiske film og seriehits.  

Alt indhold er en-til-en det samme som forbrugerne kender fra Viaplays nuværende udbud, og den eneste forskel, at ’Viaplay Film & Serier med reklamer’ ikke tillader download af indhold.  

Lars Bo Jeppesen, EVP Viaplay Group & CEO Viaplay Denmark udtaler om det nye format: 

"Fra i dag kan vi tilbyde vores kunder et strålende tilbud – Viaplay med reklamer til en lavere pris!. Det er vidunderligt at kunne præsentere et dansk publikum for det samme indhold til et lavere prispunkt, da vi derved bliver tilgængelige og relevante for en endnu større del af kunderne end hidtil. Det er innovative og kommercielt stærke formater som dette, der sammen med det indhold kunderne efterspørger, gør Viaplay til en stor del af danskernes foretrukne platform.” 

Reklamer med omtanke 

Viaplay sikrer også, at indhold til børn er uden reklamer i ’Viaplay Film & Serier med reklamer’ pakken. Forældre kan derfor trygt lade deres børn bruge tjenesten uden at skulle bekymre sig om, at de mindste skal se annoncering når de hygger sig med Viaplays fantastiske børneindhold.  

På det øvrige indhold publiceres reklamerne med omtanke, så seeren stadig har en premium oplevelse med færre reklameminutter end på typiske kommercielle tv-kanaler. Reklamebreaks vil blive placeret med en klar og blød overgang så de ikke er til gene for kunderne. 

Viaplays nye (HVOD) format er skabt for at tilbyde et delvist reklamefinansieret og billigere alternativ til de danskere, der ønsker større fleksibilitet og flere valgmuligheder, når de vælger Viaplay. Den nye pakke henvender sig især til yngre seere og light users, da det på baggrund af grundige markedsanalyser vurderes at appellere til en væsentlig del af det danske marked.  

Med en pris på 99 kr. om måneden er pakken et yderst konkurrencedygtigt alternativ til den etablerede og succesfulde "subscription video-on-demand" (SVOD) Viaplay-pakke, og er en del af Viaplays dedikerede fokus på udvikling af kommercielle muligheder.  

Kontakter

Mads Jørgensen

Communications Manager, Viaplay


Seneste nyheder

17/10/2025

Konflikterne fortsætter: Livet efter Love Island har premiere i dag

Nu kan du følge Love Island-deltagerne efter hjemkomsten fra villaen på Gran Canaria. 

03/10/2025

Tøfting og Gravesen får deres helt eget fodboldprogram

Viaplay præsenterer om halvanden uge et helt nyt fodboldshow for kunderne, når programmet “Tøffe vs. Graver” ruller over skærmene for første gang. Den gamle midtbaneduo på det danske fodboldlandshold ser frem til at slå dørene op for deres helt eget fodboldprogram, hvor der bliver tacklet igennem, så det synger.  De to profiler vil hver eneste uge debattere de allerstørste historier om Superligaen og danske fodboldprofiler i udlandet, og de gør det på deres helt egen måde: I et direkte sprog og med brystet skudt frem.

30/9/2025

Nikita Klæstrup bliver ny vært hos Viaplay

Journalist, influencer og tv-personlighed Nikita Klæstrup ansættes i Viaplay Group, hvor hun skal stå i spidsen som vært på eget program.

30/9/2025

Sommer i Magaluf, sæson 2 - Mød guiderne og gæsterne fra programmet

Sommer i Magaluf, sæson 2, er vådere, vildere og voldsommere end nogensinde. Anne Plejdrup og Nikolaj Hvidmand er flyttet fast til Mallorca. Nikolaj har ekstra travlt i år, da han både har købt en bar og skal prøve at få nye og gamle guider til at arbejde sammen som et stærkt team. I år vendes nemlig alt på hovedet, når DUF-rejser lancerer et helt nyt guidekoncept. Hvor det før handlede om at sælge, er deres fokus nu flyttet til ægte guideservice: At skabe oplevelser og levere god service over for gæsterne. Hvilke guider og gæster, seerne møder i programmet, kan I hilse på her samt se pressetraileren, og hvad sæson 2 byder på:

29/9/2025

Kunderne strømmer ind for at se UEFA Champions League på Viaplay

Viaplay oplever efter første runde i årets UEFA Champions League en markant fremgang på både nye kunder og seertal. Starten på den nye sæson blev den bedst sælgende Champions League-uge nogensinde, og samtidig har Viaplay opnået sin hidtil største sportskundebase i Danmark samt en rekordhøj base på Premium-pakken målt i direkte Viaplay kunder. Resultaterne vurderes ligeledes at hænge sammen med forbedrede muligheder for kunder, hvor nye tiltag som Viascore og de opdaterede pakker har gjort det lettere for kunderne at vælge og nyde det indhold de ønsker.

22/9/2025

Caroline & Dr. Kølle - Premiere torsdag den 16. oktober på Viaplay og TV3

  Efter lang tids pause fra TV er den tidligere baronesse – Caroline Fleming – tilbage på skærmen,torsdag den 16. oktober kl. 20.00 på Viaplay og TV3, med i den helt nye programserie Caroline & Dr. Kølle.   

16/9/2025 - Sidst opdateret 17 september 2025

Anne og Nikolaj er tilbage i en ny sæson af Sommer i Magaluf – premiere tirsdag den 7. oktober på Viaplay og TV3.

  Magaluf er vådere, vildere og voldsommere end nogensinde. Solen brænder over stranden, musikken dunker fra barerne, og de unge danskere glemmer hverdagens bekymringer mens de kaster sig ud i et virvar af scoringer og syngende bælteslag, når de glemmer regel nr. 1: At drikke med venstre hånd.   

10/9/2025

Nyt program med Christel Trubka: Christels Paradis - helt uden filter, premiere torsdag den 18. september på Viaplay og TV3

Influencer og Paradise-vinder Christel Trubka har i dag, torsdag den 18. september kl. 22.00, premiere på sit nye program Christels Paradise – helt uden filter på Viaplay og TV3.  

18/8/2025 - Sidst opdateret 25 august 2025

Robinson Ekspeditionen er tilbage på Viaplay og TV3 d. 1. september: Her er de 20 deltagere

Inden længe vender Robinson Ekspeditionen tilbage. Hårdere og mere brutal end nogensinde før. Overlev sammen. Vind alene.

15/8/2025

Fra 10 til 20: Schmeichel og Viaplay Premier Sunday vokser markant

Premier League-sæsonen 2025/26 begynder i dag – og Schmeichel, Ljungberg og Stam er stærkt tilbage i Viaplay Premier Sunday-studiet allerede på søndag. Showet sendes direkte fra sidelinjen på Englands største stadions – lige dér, hvor det sker. I denne sæson udvides formatet fra 10 til 20 liveudsendelser, hvilket betyder endnu flere studier af højeste internationale kaliber til seerne på Viaplays platforme. Den britiske tv-vært Jules Breach leder fortsat slagets gang, mens Jan Åge Fjørtoft er reporter.

12/8/2025

Ny banebrydende fodbold-dokumentar på Viaplay

Viaplay annoncerer i dag ‘Sport vs Money with Simon Jordan’ – en afslørende dokumentarserie i fire dele, der tager fat på et af de mest presserende spørgsmål i international sport: hvordan penge er ved at ændre fodboldens verden. Den tidligere Premier League-klubejer og prisvindende tv-vært Simon Jordan, undersøger i udsendelsen de forskellige faktorer der medvirker til fodboldbranchens voldsomme transformation. Serien har premiere den 12. august 2025 på Viaplays streamingtjeneste i Norden og Holland.

11/8/2025

Viaplay lancerer Studiepris – 50% rabat til studerende

Viaplay introducerer i dag Studiepris, et nyt og eksklusivt tilbud til studerende på videregående uddannelser. Med Studiepris får studerende 50% rabat på den månedlige betaling i op til fire år hvilket gør Viaplay til den eneste TV- og streamingtjeneste i Danmark, der tilbyder en officiel studierabat. 

06/8/2025

Se Brøndbys kvalifikationskamp på Viaplay

Danske fodboldfans kan se frem til endnu en spændende europæisk kvalifikationskamp med dansk deltagelse, når Viaplay viser Conference League-opgøret mellem Víkingur Reykjavik og Brøndby IF. Kampen spilles torsdag den 7/8 kl. 20:45 og kan ses på Viaplay Sport News og Viaplay. Allerede fra kl. 17:00 varmer Sportsaften op til opgøret på Viaplay Sport News.

18/7/2025

Viaplay lancerer Viascore – ny app til danske sportsfans

I dag sparkes en ny sæson i gang i både 3F Superligaen og Betinia Ligaen – og med Viaplays nye app Viascore, kan sportsfans nu se frem til en helt ny måde at følge deres favoritsport på. Viascore sikrer kunderne opdateret sport i realtid – med highlights fra sportsbegivenheder mens de sker, livescore og statistik lige ved hånden. Viascore er gratis for alle Viaplay-kunder med et Premium-, Dansk Fodbold- eller Champions League-abonnement, men kan købes af alle for 29 kr./md. Uden binding, med en to måneders gratis prøveperiode.

17/7/2025

Viaplay Group overtager Telenors 50 procent ejerandel i Allente Group

Viaplay Group har indgået en aftale om at overtage Telenors 50 procent ejerandel i Allente Group. Når transaktionen er gennemført, vil Viaplay Group blive eneejer af virksomheden. Handlen er betinget af de sædvanlige myndighedsgodkendelser og forventes afsluttet i anden halvdel af 2025.