Viaplay lancerer ’Film og Serier med reklamer’

18 juni 2024

Der er godt nyt til film- og serieglade danskere, der ønsker at spare penge på deres favoritunderholdning. Fra den 18. juni lancerer Viaplay Group nemlig ’Viaplay Film & Serier med reklamer’ til kun 99 kr. om måneden. Den nye pakke indeholder alle de populære lokale og internationale titler, som forbrugerne kender fra ’Viaplay Film & Serier’, men til en markant lavere pris. ’Viaplay Film & Serier med reklamer’ introduceres med et ekstraordinært godt tilbud på kun 49 kr. for de første to måneder, og kunder kan altså i denne periode vælge at streame alt indhold til halv pris. 

Et strålende tilbud 

De danske seere kan se frem til en fantastisk sommer når Viaplays nye "Hybrid Video On-Demand" (HVOD) format i dag rammer markedet. Med pakken kan kunder nemlig få adgang til det samme fantastiske indhold de allerede kender fra Viaplay, men til en markant lavere pris. ’Viaplay Film & Serier med reklamer’ giver således adgang til ikoniske og populære programmer som "Paradise Hotel", "Robinson Ekspeditionen", "Masterchef", ”Langt fra Bryggen”, spændende dokumentarer og topklasse fiktions film og serier. Viaplay har også partnerskaber med store Hollywood-studier, hvilket sikrer nyt indhold hver dag og et bredt udvalg af nye premierer samt klassiske film og seriehits.  

Alt indhold er en-til-en det samme som forbrugerne kender fra Viaplays nuværende udbud, og den eneste forskel, at ’Viaplay Film & Serier med reklamer’ ikke tillader download af indhold.  

Lars Bo Jeppesen, EVP Viaplay Group & CEO Viaplay Denmark udtaler om det nye format: 

"Fra i dag kan vi tilbyde vores kunder et strålende tilbud – Viaplay med reklamer til en lavere pris!. Det er vidunderligt at kunne præsentere et dansk publikum for det samme indhold til et lavere prispunkt, da vi derved bliver tilgængelige og relevante for en endnu større del af kunderne end hidtil. Det er innovative og kommercielt stærke formater som dette, der sammen med det indhold kunderne efterspørger, gør Viaplay til en stor del af danskernes foretrukne platform.” 

Reklamer med omtanke 

Viaplay sikrer også, at indhold til børn er uden reklamer i ’Viaplay Film & Serier med reklamer’ pakken. Forældre kan derfor trygt lade deres børn bruge tjenesten uden at skulle bekymre sig om, at de mindste skal se annoncering når de hygger sig med Viaplays fantastiske børneindhold.  

På det øvrige indhold publiceres reklamerne med omtanke, så seeren stadig har en premium oplevelse med færre reklameminutter end på typiske kommercielle tv-kanaler. Reklamebreaks vil blive placeret med en klar og blød overgang så de ikke er til gene for kunderne. 

Viaplays nye (HVOD) format er skabt for at tilbyde et delvist reklamefinansieret og billigere alternativ til de danskere, der ønsker større fleksibilitet og flere valgmuligheder, når de vælger Viaplay. Den nye pakke henvender sig især til yngre seere og light users, da det på baggrund af grundige markedsanalyser vurderes at appellere til en væsentlig del af det danske marked.  

Med en pris på 99 kr. om måneden er pakken et yderst konkurrencedygtigt alternativ til den etablerede og succesfulde "subscription video-on-demand" (SVOD) Viaplay-pakke, og er en del af Viaplays dedikerede fokus på udvikling af kommercielle muligheder.  

Kontakter

Mads Jørgensen

Communications Manager, Viaplay