Viaplay sikrer seks nye år med Pokalturneringen eksklusivt

26 marts 2024

Viaplay Group har sikret sig rettighederne til Oddset Pokalen fra de kommende seks sæsoner. Rettigheden vil blive vist eksklusivt på Viaplay Groups platforme og TV-kanaler, og der vil i den nye aftaleperiode blive vist flere kampe fra Oddset Pokalen end nogensinde før.

Aftalen glæder Viaplay Group Danmarks CEO, Lars Bo Jeppesen.

-  Med de eksklusive rettigheder til Oddset Pokalen har vi nu en komplet dansk fodboldpakke, med halvdelen af 3F Superligakampene, alle kampe fra Nordicbet Ligaen og alle kampe fra Oddset Pokalen. Det gør os til det absolutte hjemsted for dansk fodbold, og vi glæder os til at udvikle dækningen yderligere i samarbejde med Divisionsforeningen og klubberne i de kommende år.

Rettigheden har de seneste sæsoner været delt mellem Viaplay og DR, men i den nye aftale er det altså alene Viaplay, som sender fra Oddset Pokalen.

-  Vi forsøger hele tiden at tilpasse vores indholdsportefølje, så vi har markedets bedste sports produkt. Nogle gange kommer der nyt indhold som det er tilfældet her, og andre gang tilpasser vi, så der måske er mindre indhold. Men som overordnet ledetråd er vores ambition helt uændret – nemlig at kunne tilbyde markedets ubetinget stærkeste sportsprodukt til de danske sportsfans, siger Lars Bo Jeppesen.

I den nye aftale er der på Viaplays platforme sikret visning af minimum 25 kampe fra Oddset Pokalen pr. sæson – herunder samtlige kampe fra kvartfinalerne og frem, men Lars Bo Jeppesen lover allerede nu, at der vil blive vist endnu flere kampe end de 25.

Også i Divisionsforeningen vækker den nye aftale glæde.

- Vi er rigtig glade for at fortsætte parløbet med Viaplay Group de kommende seks år. Viaplay har været dansk professionel klubfodbolds stærkeste partner gennem tiderne – og har også en stor andel i den enorme udvikling, som Pokalturneringen har været igennem de seneste år. Vi glæder os til at fortsætte den udvikling sammen med Viaplay, lyder det fra direktør i Superligaen A/S Claus Thomsen.

Mads Jørgensen

PR Project Manager, Viaplay Danmark