Viaplay skruer op for innovation og kreativitet: Satser på nye former for indholdsproduktion

Viaplay investerer i udviklingen af nye indholdsproduktionsformer til Viaplay, der bl.a. tæller YouTube-formater, in-house produktioner samt video-podcasts (vodcast), som optages i Viaplay eget, nye studie
Med fokus på innovation, kreativitet og kvalitet kigger Viaplay i nye, spændende retninger for, hvordan indhold produceres og distribueres. Satsningen markerer et skridt i retning af at tilbyde et endnu bredere, endnu mere relevant og endnu mere varieret indholdsudbud, der appellerer til både eksisterende og nye kunder.
”Vi har altid været drevet af ambitionen om at være bedst, når det kommer til indholdsproduktion, og derfor er vi konstant på udkig efter nye måde er innovere på. Med denne nye satsning ønsker vi at skabe nyt, relevant indhold, der ikke blot engagerer, men også inspirerer og underholder vores seere”, siger Mads Lindemann, Head of Creative Content hos Viaplay.
Den nye satsning på in-house produktioner giver Viaplay mulighed for at kontrollere processen fra idéudvikling til færdigt produkt, hvilket samtidig betyder, at Viaplay kan rykke hurtigt, når de gode idéer opstår. Første eksempel på en succesfuld in-house produktion er Vivis nye numse, som premierede i efteråret 2024 – et format, der nu får en efterfølger i form af det splinternye program Vivi og Isabell: Os mod Verden, som produktionsselskabet Deluca står bag. Programmet har premiere på Viaplay den 13. maj og har både den tidligere Paradise Hotel-vinder Vivi Bach og tvillingesøsteren Isabell Bach i hovedrollerne. Optagelserne til den næste in-house produktion er også i fuld gang, og dét bliver med influencer og Paradise Hotel-vinder Christel Trubka i centrum.
Og der er meget mere nyt i vente: Det allerførste YouTube-format, produceret eksklusivt til Viaplay, En Verden til forskel – med Jeppe Ølgaard, har premiere d. 15. maj og bliver med den populære YouTuber Jeppe Ølgaard i hovedrollen. Her rejser han til Asien for at udforske de kontraster, landet har at byde på, bl.a. det varmeste og koldeste land; det rigeste og fattigste land samt landet med bedst og dårligst mad.
Viaplay er derudover i fuld gang med produktion af vodcasts. Første eksempel er krimi-vodcasten Søgelys, hvor vært Camilla Soltani og journalist Jesper Vestergaard Larsen vender og diskuterer aktuelle krimisager af forskellig karakter. Søgelys kan streames på Viaplay nu. Det er derudover allerede planlagt, at Vivi og Isabell Bach har premiere på deres egen vodcast Vivi og Isabell – Spørg os om alt den 14. maj, og der er flere spændende Vodcast-projekter i støbeskeen.
”Viaplay har en lang historie med at skabe indhold af høj kvalitet, og denne satsning på nye produktionsformater understreger vores fortsatte engagement i at være markedsleder inden for indholdsproduktion”, siger Mads Lindemann, Head of Creative Content,
Viaplay fortsætter med at investere i ny teknologi og kreativt talent for at sikre, at det bedste indhold altid er tilgængeligt for kunderne. Disse nye former for indholdsproduktion åbner ligeledes op for spændende kommercielle partnerskaber i Viaplay Group Ad Sales, herunder flere muligheder for sponsorater, integrationer og ejerskab fra start til slut på et format. De nye produktioner gør det muligt for Viaplay at skabe skræddersyede løsninger, der engagerer både publikum og skaber værdi for Viaplay Groups partnere.