27 september 2019 - Sidst opdateret 7 maj 2020

Foto: Nordic Entertainment Group

Viaplay vender tilbage med sæson 2 af Advokaten

Den dansk-svenske Viaplay Original Advokaten, med b.la. Thomas Bo Larsen og Nicolaj Kopernikus, vender tilbage i en ny sæson. Optagelserne er netop gået i gang, og den anden sæson af thrillerkrimien får premiere på Viaplay i løbet af næste år. Advokaten er produceret af SF Studios og består af otte afsnit.

Advokaten udspiller sig i både Danmark og Sverige og har et stærkt cast af både danske og svenske skuespillere. Hovedpersonen spilles fortsat af den svenske skuespiller Alexander Karim, og blandt de danske skuespillere er Thomas Bo Larsen og Nicolaj Kopernikus.

I sæson 2 følger vi de to hovedpersoner, Frank Nording, som den succesrige forsvarsadvokat, spillet af Alexander Karim og søsteren, politibetjenten Sara Kahlil, spillet af Malin Buska. De slår sig sammen med deres fjende nummer ét, Thomas Waldman, spillet af Thomas Bo Larsen, i et forsøg på at opklare mordet på Waldmans datter. Vi følger karaktererne dybt ned i det danske restsystem i en hæsblæsende efterforskning fyldt med spænding og overraskelser, hvor Frank konstant skal være på vagt over for Waldman, som forsøger at slå ham ihjel.

Thomas Bo Larsen fortæller om sin medvirken i den nye sæson:

"Jeg sagde med det samme ja, da jeg blev spurgt, om jeg ville være med i sæson 2 af Advokaten på Viaplay. Det er super spændende at få mulighed for at komme endnu mere i dybden med min karakter og vise nye facetter af Waldman. Som skuespiller er det interessant at få lov til at udforske de mørke sider af den menneskelige psykologi, og det er der i den grad mulighed for i næste sæson,” fortæller Thomas Bo Larsen

Viaplay satser på egne produktioner
Annoncering af Advokaten 2 er én blandt mange nye Viaplay Originals, som skal styrke porteføljen af originalproduktioner og sikre en stærk position på markedet.

Jeg er super stolt og glad over, at vi nu kan annoncere, at optagelserne af Advokaten sæson 2 er gået i gang. Advokaten er en højspændt thrillerserie, og jeg kan garantere, at de danskere seere ikke kommer til at kede sig, når den nye sæson får premiere på Viaplay næste år, siger Flemming Fjeldgaard, Head of Viaplay Danmark.

Sæson 2 af Advokaten får premiere på Viaplay i de Nordiske lande i løbet af næste år. Den produceres af SF Studios og består af otte afsnit.

For yderligere information kontakt:
Emilie Selin
Emilie.Selin@nentgroup.com / +45 26 11 41 04

Nordic Entertainment Group leverer underholdning til hele Norden. Hver eneste dag bruger millioner af mennesker vores tv-kanaler og streaming-tjenester, og vores produktionsselskaber producerer indhold til medievirksomheder i hele verden. Vores ambition er at gøre livet mere underholdende. Derfor stræber vi efter at levere oplevelser i sin egen liga  - fra livesport til film, serier og vores egne Originals. Nordic Entertainment Group har hovedkvarter i Stockholm og er noteret på Nasdaq Stockholm.

Se mere på nentgroup.com